Näpp ingen är försvunnen

Jodå jag har inte rymt eller något annat dramatiskt. Jag har bara inte haft lust att blogga, tyckte att det inte fanns något att skriva om. Visst har vi Dayzon o så men i inridningsskedet har jag endast varit en bifigur. Dock har han varit hemma hos oss i sommar, närmare bestämt hos grannen Liselott och det har varit helt jäkla underbart att kunna gå bort till honom för att man vill klappa lite.
Nu närmar sig hösten och vi ska snart flytta honom till ett nytt stall här i trakten. Dessvärre har inte Liselott något stall då hon har ett gäng islänningar och hon hinner nog inte med att bygga något innan vi behöver tak över huvudet åt honom.
Sommaren har gått åt till vila efter vårens inridning och om några dagar ska vi smyga igång och påminna killen igen om ridning. Han har fått skor på framhovarna så nu ska det säkert gå lite lättare att ta sig fram på grusvägen!
Tänk vad det ska bli härligt när jag får prova honom för första gången, eller inte,,,, hmm tja vi får väl se när det
 händer men här är en bild när jag var ute med Liselotts finfina islands sto Solej ( med risk att det är felstavat!) Det är kanske en  sån häst som jag borde sattsa på? Det är trevligt att rida islänning och det är så länge sen jag red en "stor" häst så vem vet, jag kanske bangar för det? Ha de så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0