Höst

Har i dag en ledig dag, skööönt, har inget bestämt, ingen tid o passa, det är nästan oförskämt lyxigt! En sak ska jag göra i dag o det är att ta en prommis, det känns som det är en evighets sedan, antar att det är årstiden som gör det mindre inbjudande att ge sig ut. Japps det får bli erstättning för missad morgonträning på gymmet.
Just nu läppjar jag på en kopp kaffe o tänker på en massa saker, allt mellan himmel o jord, jul, hästar, jobb, gym, spela, tvätta , sy, blogg osv osv. Efersom det är onsdag finns tanken på hästarna ganska nära. Louise åker dit direkt från skolan och har förmånen att gosa, rida antingen Madame eller Olivia och träna Dayzon.
Det har hänt en del på hästfronten, "min" Danenta finns inte mer, hon dog tidigare i höst och kort därefter även Casmira. Det är svårt att greppa att hon inte finns där när jag kommer dit ner men jag är glad o tacksam över att vi har Dayzon, han har väldigt många likheter med sin kära mamma. Plus att han har fått det goa, sociala,nyfikna sinnelaget från sin papps. Resultatet är en kelig, go ,nyfiken, social, energisk, samarbetsvillig, lättlastad grabb. Han har nu vant sig vid sitt träns och han har förstått principen med longering. Detta har jag dock inte sett med egna ögon då jag inte kan vara där lika ofta som Louise.  Tänkte försöka ladda upp en av "filmerna" som jag tog när han för första gången förstod att det var ok att gå en bit ifrån Louise fast hon höll i grimskaftet. Får se om jag även har någon hyfsat bra bild att lägga upp.
Film blir det inte, jag kom precis på att det måste läggas upp på youtube osv innan det går o länka så jag hoppar över det just nu, jag tyar inte! Ett par bilder fanns iaf!


Här är hans kompisar som han har gått med under sommaren. För hans del var det dax att åka hem igen.




Precis hemkommen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0