Smärtsamt

"Jag har mycket tråkiga nyheter. Mons har blivit akut sjuk i fång och går nu på smärtstillande.
I och med att han har sjukdomen Cushings så tycker veterinär att han ska få gå till de evigt gröna ängarna."

Ja så började ett mail jag fick i fredags kväll. Jag blev tom, varm o kall om vart annat. " vår lilla ponny" Hur vi än gör här i livet så är detta det enda vi kan vara säkra på. Vi kommer alla att en dag sluta våra liv, även en älskad häst som under sin livsresa har gett oss så mycket. Främst till Louise, det har varit många underbara stunder och minnen med honom och det är det jag vill minnas även om det finns en o annan  gång då han har varit "billig".
Hur det än är och vad än någon säger så gör det ont och den känslan kommer att finnas kvar länge, det vet jag. Med tiden så kan vi prata om honom och le, det vet jag det också men just nu kommer det bara tårar när jag tänker på honom och när vi nämner honom
Mons tack för att vi har fått vara dina ägare en tid i ditt liv. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0