Mörkerridning.

Vi kom iväg lite sent  på vår tur med hästarna. Det hann bli mörkt innan vi var tillbaka på stallbacken igen. Och naturligtvis hade vi inga reflexvästar eller nått på oss ! Och jag vet,,, det är fel och slarvigt. Vi blev helt enkelt  överraskade av hur snabbt det blev mörkt. Men det är klart att det är dock snart oktober månad och då är det mörkt om kvällarna.
Hur som helst så var det mysigt och väldigt trollskt i skogen. Det prasslar lite överallt och det är bara att sätta tillron till hästarnas kapacitet att se och ta sig fram i mörkret. Allt gick bra och jag tror att hästarna också gillade läget.
I morgon ska vi dock ge oss ut i tid, dvs när det är ljust ute, om jag mår bra, det är ju ingen maratonridning det handlar om , vi skrittar och mår bra! Det är nog bäst så jag inte tappar balansen o drattar av. Tack o lov för att Nettie är en sån trygg klippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0