Tredje advent, hur gick det till?

Tiden rasar iväg och jag är medveten om att det är  huuuuur länge sen som helst sen jag uppdaterade sist. Det har varit mycket som det alltid är i dessa mörka tider, mycket annat att fokusera på.
På hästfronten har det varit ganska stilla , jag och Louise har varit ute hos Carina och hjälpt henne att lasta Mimmi samt så körde vi en liten runda, mest för att Carina behövde träna sig på att det inte är så läskigt att lasta. Det gick bra och både Mimmi och Carina var duktiga.
Eftersom det är mörkt så tidigt nuförtiden så blir det inte så många ridrundor, vi får väl ta igen det sen när ljuset kommer tillbaka igen.
Vi har varit nere hos vår lille häst som senast igår och tror ni inte att jag glömde både morötterna och kameran! Skit! Så några nya bilder blir det inte och det är synd för han har vuxit!! Kanske inte så jättemycket på höjden , han ligger nog kvar på sina 155 ca men hans ben har grovnat och bogen har breddats rejält. Kan tänka att det är som med ungdomar, de ränner i väg på höjden och blir som smala pinnar för att sen bredda sig lite innan de tar nästa skutt uppåt.
Förutom att kela med lillkillen och katterna så red vi, jo jag fick även denna gången det eminenta erbjudandet att rida fram Olivia (även trav denna gång!) samt skritta av Madame. Ridningen gick jättebra och efter en stund kom även Ida på Jappa in i ridhuset.
Det känns i kroppen i dag att jag var aktiv i går, mitt knä är inte samarbetsvilligt i dag och övriga delar är totalt otränade och jag har kondis noll. Mår som jag förtjänar? Troligtvis.
Men jag kan drömma om att en dag kunna träna igen om jag får kontroll på kroppen. Några tips?

Tredje advent idag, och det är faktiskt lite lite små små snöflingor som har lagt sig men det ser mest ut som frost iaf när man sitter inne o tittar ut. Det är mysigt för det är så det ska vara i december och när julen snart är här. Det ska vara mörkt lite kallt och framför allt så får bara inte solen lysa på julafon!! Det ska vara mörkt o ruggit så att alla juleljusen  kan lysa och låta oss mysa! Jo jag längtar efter julafon och lite julledigt från jobbet. Det känns i hela mig att det behövs. Snar snart snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0