Spektakel

I dag har jag varit busig.. Louise blev sur men jag är glad trots att det värker lite här o där :-)
Eftersom Louise har varit i Ullared (köpt hästagrejor givetvis) har jag tagit hand om Olivia, ryktat henne o fixat med maten  o vattnet o så har jag ridigt. Jodå ni läste rätt! Jag tog helt sonika på mina ridbrallor o hjälm och jag har ridigt.
Nja så mycket till ridning blev det kanske inte för jag kan inte skryta varken med balans eller kondition, men jag har skrittat , travat och tom provat att gallopera. Jag åkte inte av men det märktes att Oliva var lite lätt förvirrad över att det var jag som satt på ryggen och inte Louise. Vi missförstod varandra ett antal gånger men va fasen jag har ont lite här o var just nu och det känns bra.
Frågan är om Loisen vågar släppa ut mig till henne ensam fler gånger, men jag lovar...jag har inte dunsat henne i ryggen och jag har inte dragit henne i munnen och jag använde varken pisk eller sporrar så ,,, så hemska kan jag ju inte ha varit... får jag bara chansen att träna några fler gåger så tror jag att jag blir bättre. :-)

Dessbättre har jag ingen bild på detta spektakel! Ha ha !

Kommentarer
Postat av: johanna

Hej.

Tack för det :)

Nej vi tävlar inget, har just köpt henne och hon är ganska oriden, vi får väl se längre fram om det blir nån liten klubbtävling iallafall, självdå?

2008-09-24 @ 21:48:07
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Camilla i Landeryd

Jadu Anna, sådana härliga dagar som det varit skulle jag med vilja ut o rida. Fast skulle jag ut på mons skulle nog Nelly "mörda" mig.Jag får nöja mig med att jogga ut med dom i skogen ibland. Men kanske en egen pålle någon gång i framtiden....

2008-09-25 @ 16:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0