Gäsp!

Det är igentligen helt knas att ha hästarna redan ska in och ha mat , ut o ha mat osv osv.. man kan ju tro det är mitt i vintern! Men så är det för det finns inget bete och hagen är ganska sliten vid detta laget. Det är mao bara att masa sig upp ur bingen och åka ut o fodra och släppa ut. Same agin på kvällen. Därav Gäsp!

I onsdags tränade Louise för Lotta och det var hårda bandage, men resultatet blev bra. De fick mycket beröm och det kan behövas för att få upp självförtroendet inför kommande tävlingar... Hu jag vad har vi gett oss in i??? Jag är nervös och jag ska inte rida (nej hur skulle det sett ut?) Tänk då ,, exakt hur nervös är då Louise? Då är det dax att ta en runda med släpträning igen. Tröttsamt med det måste ju göras! Nu fattar jag vilken lyx det var med Danenta och Mons när vi skulle åka någon stans med dom ...rakt upp i släpen, det tog inte mer än 2-3 min att få in båda och stänga luckan. Det kan vi ju drömma om  när vi snackar om Olivia, här tog det ju i alla fall 7 min innan vi fick in henne sista gången vi lastade :-) MEN det är 3-4 veckor sen så nu snackar vi kanske 30 minuter, vem vet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0