Utveckling

Tiden rinner iväg och eftersom jag har drabbats av en elak förkylning som inte vill ge med sig ( 1 vecka nu) så  har allt fått vänta. Energin räcker inte till allt men i torsdags tog jag in i bilen o körde ut till stallet för att se på Louise och Olivia när de tränade.  Ett ord som kom för mig är , utveckling, de har nu på allvar tagit tag i "unghästen" och kräver mer av henne vilket ger en svettig och löddrig häst och en helt slut men lycklig Louise. Jag inser mer och mer vilket jäkla jobb det är att "lära/utbilda" en häst till just en bra ridhäst. Att få hästen att ta en galoppfattning, utan att vi som står bredvid och ser på ser den, och att hästen direkt går "uppåt" och inte kastar sig framåt in i galoppen, det är ett petnoga jobb som måste tränas o tränas om o om igen.
Hon går jättefint i traven och gör fina skänkelvikningar, öppnor, slutor osv men galoppen är den svåra pucklen för tillfället.
Hur som helst så är jag imponerad över dom båda. Som sagt utveckling!
Jag hade dessvärre endast mobilen med mig så det blir några halvtaskiga bilder från träningen men bättre det än inget alls!
Tänk att det är 1 år sen vi fick hem Olivia! Vart har tiden tagit vägen?

                                                    

Igår åkte Louise ner till Annika och Peter för att träffa och umgås med Dayzon. De ska även till Flyinge och tävla med Boy idag. Det ska bli spännande och höra hur hon haft det och hur det har gått på tävlingen och framför allt hur det är med vårt hjärtegull. Han sover numera i egen box på natten och det går jättebra, det fungerade från första gången utan problem , som sagt så får jag vänta in en färsk rapport från Louise när hon kommer hem i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0