Utmaning, gör en god gärning i dag!

Godmorgon!
Ja tidig morgon är det när klockan ringer  05,20 och det är dags att ta sig till stallet . Det är kallt ca -7 men solen kommer snart fram och då blir det härligt.
Visst det är tidigt men hästarna hälsar alltid ivrigt och det är ganska magiskt så tidigt på morgonen. Lugnt och skönt.
Kanske var det den känslan som satt kvar i kroppen när jag körde hem och kanske var det därför som jag inte tvekade att stanna när jag såg en liten och tunn gestalt som sakta gick längs vägkanten.
Tanken slog mig direkt när jag såg henne, vad gör hon här så tidigt på morgonen och så dåligt klädd? Det är ju kallt ute! När hon hörde bilen så vänder hon sig om och tittar lite dröjande precis som om hon funderade på om hon verkligen skulle våga lyfta tummen för att få lift men så bestämde hon sig för att ta chansen.
Jag stannade. Hon skulle ner till byn och jag sa att jag ska ditåt men inte hela vägen.
Ni skulle sett hennes leende, det var inte vackert , en ganska nedgången person men jag säger ändå att hennes leende var på något sett vackert för det hade värme, en förvånad värme som lyste av tacksamhet.
Jag har i dag gjort något bra, jag har gjort en annan människa glad och det känns jättebra i mitt hjärta.

Så ni som läst detta,,, tänk vad en liten liten handling av osjälviskhet kan ge dig, prova! Det är lätt och det ger massor tillbaka! Se det som en utmaning!!!! ( skriv gärna i kommentarerna och berätta vad just du har gjort!)
Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0