Morgon stund har guld i mun!

Ännu en kall morgon, -8 men solen är  på gång upp så snart blir det skönt ute. Träning ger färdighet och då menar jag inte ridning för min del utan hur man får morgonutsläppet så smidigt och snabbt som möjligt med 5 hästar.
I början av veckan tog det ca 45 min men i dag var jag klar på 30 min, och det är samma saker som ska göras.
Jag hann tom att gosa lite med Monami för hon var inte så sugen på att gå ut i hagen, 2 meter innan hagen så tvärstannade honför att  busa lite och  bli om klappad. När jag väl fick in henne i hagen började hon buffa på mig och ville att jag skulle fortsätta kela med henne, hon stod tom kvar och tittade efter mig när jag gick.
Hon får snart en ny liten kompis att leka med när Naturell fölat.
Oliva undrar nog lite över sin semester men jag hoppas att den gör henne gott och att de båda är sugna på att jobba när de börjar träna igen.
Veckan har gått fort, fredag i dag och Louise kommer hem på söndag, det ska bli skönt att få hem henne ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0