Imorgon,,är en annan dag.

Det har nu gått en vecka, lite drygt sen hästpassningen började och i morgon kommer dom hem igen. I dag har jag varit i stallet från 7 för att släppa ut och jag var hemma igen ca 10,30. Förutom utsläpp, mockning osv så har jag skurat vatten karet och fyllt på, städat i foderkammaren, fixat Pernillas foder och vatten spannar, jag har borstat Olivia och longerat henne (givetvis gick hon 5 meter in i hagen och rullade sig i leran! tack för den du!). Därefter kom Peter med ett jättelass hö som skulle upp på höskullen, det strösslar ju som bekant med hö så det blev till att räfsa o fixa. En ganska innehållsrik morgon!
Trots allt jobb så  har denna speciella vecka ändå varit mysig (med tanke på att jag normalt inte har lokalvården i stallet ) Det blir ett lugn som jag har trivts med och så är ju hästarna mysiga.
Imorgon fm ska jag ut där en sväng och se om Pernilla och jag kan få rent Athena! Hon är inte så förtjust i att lyfta på svansen och bli avtorkad, så det kan mycket väl bli en o annan hov som flyger iväg.
Så nu hästar, nu är semestern slut för er del det kommer ridsugna tjejer i morgon och de har siktet inställt på tävlingen som närmar sig så nu kommer det nog att läggas i en högre växel :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0