Löshoppning? Nja det verkar läskigt .

Efter goda råd från en arbetskollega så tog jag och Louise mod till oss , nu skulle det löshoppas! Det var inte så svårt som vi befarat och  framför allt,, det var jätteroligt (kanske för att vi slapp att sitta på hästryggen när hon hoppade ??) Vi byggde en litet hinder, ett kryss, och en infållning. Första gången förstod hon ingenting och tog helt sonika ett hopp över bomen som vi hade som "staket" mot hindret!!!!! Halåååå FEL hinder.  Gången därpå hoppade hon över rätt hinder med troligen var det för lågt för hon lyfte inte nämnvärt över det. ( vi som ville vara försiktiga och snälla!)
Vi höjde och ändrade hindret till en oxer (jag lär mig:) ifs en väldigt amatörmässig oxer med hjälp av spannar och en bom men ändå! NU hoppade hon och hon verkade gilla det och det roligaste av allt var att när hon hoppat klart så kom hon raka vägen fram till mig och tiggde godis! Kan hon ha gjort detta tidigare hos Annika och fått godis där?? Troligen är det så . Hur som helst så var det jättegulligt av henne, sötehästen!
Detta gav mersmak så det lär nog inte dröja så länge till innan vi löshoppar igen.
Här är några bra och några mindre bra bilder från våra bravader!! Håll till godo!

   

Och så en bild som bara är  "rolig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0