Sommarens plågor och trevligt besök!

Att det aldrig kan vara lagom och bra, regnar det så regnar det så in i norden och då kommer mugg som ett brev på posten, är det sen varmt och vindstilla så anfaller mygg och knott från alla håll. Jodopax, skillingarydsalva, helosan och såpavatten kan varmt rekomenderas, ja det  är helt enkelt tvunget. Men vad gör man för att skor inte ska trilla av? Igår kväll när Louise skulle ta en liten kvällstur hade han givetvis dragit av sig sin ena framsko och detta händer ju alltid på helgen eller hur!  Jag ringde vår hovslagare och lämmnade ett meddelande så att vi skulle få  ordning på dettta så snabbt som möjligt. Louise tog ut honom i longeringslinan för att kolla att han inte vrickat till sig när han drog av skon men  det såg bra ut. Då ringer min mobil och det är hovslagaren. Efter att vi försökt få till någon bra tid så sa han: -Jag kommer ut nu direkt, jag är där om ca en halvtimme. !!!:-) WHAT? Det är lördagkväll och han kommer ut till oss för att slå på framskon strax efter kl 21. Det är vad jag kallar service! Tack Jan Forsén!

Idag fick vi ett nytt trevligt besök, denna gången av  två ridtjejer som heter Sara och Ida. Mamma har ett helt stall fullt med hästar men de ville ta en tur på våran Mons, för han är så snäll o go! Sagt och gjort, det syns att dom har ridigt mycket i sina unga dagar, vilken sits! (den får jag bara drömma om!) Tänk vad modiga dessa barn är, de är ju så små jämfört med hästen och ändå så tvekar de inte att sitta upp och rida. Jag beundarar verkligen er!  Att det gick bra kan ni se på bilderna. Tack för besöket, vi ses säkert snart igen.

                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0